
A fejlesztő felelőssége az, hogy kitalálja, mire van szüksége a vezetőnek. A tanácsadók, trénerek, coachok megkeresése sokszor informális úton érkezik, és a lényege nagyjából annyi, hogy egy vezető azt érzi, változásra, beavatkozásra van szükség a cége életében. Nem biztos, hogy pontosan tudja, milyen területen, milyen témában és milyen formában, annyi a biztos pont csupán, hogy az emberekkel vagy a folyamatokkal, esetleg mindkettővel szeretne kezdeni valamit.
Kis különbséggel így történt ez abban az esetben is, amikor tanácsadásra kaptunk felkérést, négy témában:
A munkaszervezetnek nem volt világos, egységes teljesítményértékelési rendszere, a beszélgetések alkalomszerűek voltak, és nem volt kialakult forgatókönyvük sem erre.
A vezetőkön múlott, hogy mennyire hatékonyak. A munkatársak motivációja alacsony volt, és ezt az egyes területek (leginkább a gyártás és az adminisztráció) közötti feszültségek tovább gyengítették. Nem lehetett tudni, milyen kompetenciák meglétét várja el a vezető az egyes munkakörökben dolgozóktól, és milyen rejtett tartalékai vannak a szervezetnek ebben a kérdésben.
Első lépésként diagnózist készítettünk mind a négy témában, ebben kérdőíveket használtunk, majd egyéni (vezetői) és fókuszcsoportos interjúkat készítettünk. A tanácsadói dokumentum elkészítéséhez ez elegendő is lett volna, ám a munka közben felmerült egy újabb igény: a munkatársak képzése.
Így a tanácsadási folyamatot képzéssel egészítettük ki, elsősorban a motiváció és a teljesítményértékelés témákban. A képzések jól sikerültek, és a vezetői csapatból többen jelezték, hogy szívesen folytatnák az elkezdett munkát egyéniben is, így a folyamat utolsó elemeként egyéni vezetői coachingokat építettünk be.
Ezek nem csak a javaslatok gyakorlatba ültetésében segítették a vezetőket, hanem megerősítették őket a vezetői szerepükben is. A tanácsadási folyamat lezárultával, a meghozott intézkedések gyakorlatba ültetéséhez is tartottunk képzéseket, így ez a forma kétszer is visszaköszönt a megbízásban. A példa nem egyedi, és azt gondoljuk, egy komplex folyamat értéke abban is mérhető, hogy a menet közben felmerülő újabb igényekre milyen rugalmasan tudunk válaszolni.
TEGYE PRÓBÁRA ÖN IS GYAKORLATUNKAT!
HÍVJA A 06 20 338 3808-AS SZÁMOT!
További bejegyzéseink
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN
BŐVEBBEN