2021. május 27.
14:00 - 15:30
díjmentes, interaktív webinárium, online, Zoom alkalmazáson keresztül
ELŐADÓ
MIRŐL LESZ SZÓ?
A gyerekek, akárcsak a felnőttek, nem egyformán tanulnak: eltérő preferenciáik vannak azzal kapcsolatban, hogy egy-egy témát vagy tantárgyat milyen módon tudnak a leginkább hatékonyan és szívesen megismerni. A többszörös intelligenciák megléte az egyik oka annak, hogy a diákok között van aki akkor tanul jól, ha mindent elmondanak neki, mások rajzolva vagy éppen írva tudnak információkat feldolgozni, megjegyezni.
Mit tehet egy pedagógus azért, hogy a kötelező tananyagmennyiség mellett a diákok lelkesek, energikusak, motiváltak legyenek, bevonódjanak, megértésben és megélésben egyaránt előrelépjenek? Hogyan lehet egy-egy tanórát kezdeni, zárni, keretezni a többszörös intelligencia gyakorlataival? Milyen egyszerű feladatok, játékok vannak, amiket beépítve a gyerekek sokkal jobban bevonódnak és felelősséget vállalnak a saját tanulási folyamatukért?
A program során a fenti kérdéseket járjuk körbe egyszerű, könnyen adaptálható gyakorlatok bemutatásával. A gyakorlatok egy vagy több intelligenciára építenek, és nagy előnyük, hogy akármilyen tanórán be lehet őket építeni, legyen szó a mohácsi csatáról, egyenlő szárú háromszögekről, osztályfőnöki óráról vagy éppen a biológia rejtelmeiről.
A webináriumon kitérünk arra, hogy Howard Gardner elmélete hogyan segítheti a differenciálást, és arról is lesz szó, hogy milyen gyakorlatokban érdemes gondolkodni 5 vagy 30 fős csoportoknál, illetve mit lehet kezdeni 5 vagy éppen 45 perc alatt.
A program gyakorló pedagógusok, foglalkozásvezetők, osztályfőnökök, intézményvezetők számára hasznos, a gyakorlatok iskolai környezethez illeszkednek.
Ha meg szeretné nézni a webináriumról készített videót, a folyamatosan frissülő DFTéka szolgáltatásunk keretében megteheti.