DFT-HUNGÁRIA
JÓT ÉS JOBBAN
Edit Content
webinárium

Látom a fülemmel, hallom a kezemmel: iskolai gyakorlatok a többszörös intelligencia alapján

Látom a fülemmel, hallom a kezemmel iskolai gyakorlatok a többszörös intelligencia alapján

IDŐPONT

2021. május 27.

IDŐTARTAM

14:00 - 15:30

FORMA

díjmentes, interaktív webinárium, online, Zoom alkalmazáson keresztül

ELŐADÓ

Szirtesi-Nagy Réka

Szirtesi-Nagy Réka

  • A program facilitátora Szirtesi-Nagy Réka, szervezetfejlesztési igazgató, aki az elmúlt egy évben több száz online programot tartott, 5 fős csoportfoglalkozástól 150 fős konferenciáig, zárt tréningektől nyílt workshopokig.
  • Réka innovátorként folyamatosan kutatja azokat a digitális eszközöket és online jól működő gyakorlatokat, amiket vezetők és trénerek egyaránt tudnak alkalmazni. A tudását és tapasztalatait szívesen osztja meg egy jó hangulatú, mozgalmas és inspiráló program keretében.

MIRŐL LESZ SZÓ?

A gyerekek, akárcsak a felnőttek, nem egyformán tanulnak: eltérő preferenciáik vannak azzal kapcsolatban, hogy egy-egy témát vagy tantárgyat milyen módon tudnak a leginkább hatékonyan és szívesen megismerni. A többszörös intelligenciák megléte az egyik oka annak, hogy a diákok között van aki akkor tanul jól, ha mindent elmondanak neki, mások rajzolva vagy éppen írva tudnak információkat feldolgozni, megjegyezni.

Mit tehet egy pedagógus azért, hogy a kötelező tananyagmennyiség mellett a diákok lelkesek, energikusak, motiváltak legyenek, bevonódjanak, megértésben és megélésben egyaránt előrelépjenek? Hogyan lehet egy-egy tanórát kezdeni, zárni, keretezni a többszörös intelligencia gyakorlataival? Milyen egyszerű feladatok, játékok vannak, amiket beépítve a gyerekek sokkal jobban bevonódnak és felelősséget vállalnak a saját tanulási folyamatukért?

A program során a fenti kérdéseket járjuk körbe egyszerű, könnyen adaptálható gyakorlatok bemutatásával. A gyakorlatok egy vagy több intelligenciára építenek, és nagy előnyük, hogy akármilyen tanórán be lehet őket építeni, legyen szó a mohácsi csatáról, egyenlő szárú háromszögekről, osztályfőnöki óráról vagy éppen a biológia rejtelmeiről.

A webináriumon kitérünk arra, hogy Howard Gardner elmélete hogyan segítheti a differenciálást, és arról is lesz szó, hogy milyen gyakorlatokban érdemes gondolkodni 5 vagy 30 fős csoportoknál, illetve mit lehet kezdeni 5 vagy éppen 45 perc alatt.

A program gyakorló pedagógusok, foglalkozásvezetők, osztályfőnökök, intézményvezetők számára hasznos, a gyakorlatok iskolai környezethez illeszkednek.

Ez a webinárium már lezajlott. 

Ha meg szeretné nézni a webináriumról készített videót, a folyamatosan frissülő DFTéka szolgáltatásunk keretében megteheti.

Soron következő eseményeink

Legyen része közösségünknek!

Inspirációt gyűjthet a fejlődéshez, valamint elsőként értesülhet legfrissebb pályázati híreinkről, szakmai tartalmainkról és közelgő eseményeinkről.

DFT-Hungária