Mindennapi működésünkben számos modellt, technikát és elméletet alkalmazunk, melyek közül az alábbiakban azokat mutatjuk be, melyeket a fejlesztési folyamatok első szakaszában ajánlunk kipróbálásra minden ügyfelünknek.
Az iránytű modell egy univerzális gondolkodási, tervezési, elemzési technika, mely az értékteremtés két alapkérdése (mit és hogyan) mellett a közösséget, az egyént, és a vezetés témakörét tartalmazza.
A felhasználására vegyük példaként a kompetenciák rendszerének kialakítását, vagyis azt, hogy mihez kell értenie egy-egy munkatársnak. Ezt megközelíthetjük a munkakörök felől, de mielőtt a részletekbe mennénk, meghatározhatjuk a négy irányt az iránytű segítségével:
Mit – milyen értékteremtési kompetenciákra van szüksége a munkatársnak? (értékesítés, marketing, tárgyalástechnika, árképzés, eladástechnika, prezentációtechnika, stb.)
Hogyan – milyen munkavégzési kompetenciákra van szüksége a munkatársnak? (megállapodáskötés, folyamattervezés, időmenedzsment, priorizálás, kontrollszintek ismerete és alkalmazása, stb.)
Közösség – milyen szervezeti / együttműködési kompetenciákra van szüksége a munkatársnak? (empátia, együttműködés, csapatszellem, stb.)
Egyén – milyen egyéni alapképességekre, kompetenciákra van szüksége a munkatársnak? (gondolkodási technikák, kommunikációs technikák, konfliktuskezelés, stresszkezelés, motiváció, stb.)
Vezetés – milyen vezetői kompetenciákra van szüksége a nálunk dolgozó vezetőnek? (helyzetfüggő vezetés, inputok rendszerének használata, coaching szemléletű vezetés, stb.)
További bejegyzéseink